Survey of Financial Statement Analysis Courses in Europe and the United States - HEC Paris - École des hautes études commerciales de Paris Access content directly
Reports Year :

Survey of Financial Statement Analysis Courses in Europe and the United States

Abstract

The paper reports the results of a survey of the content and learning materials used in courses in financial statement analysis in Europe and the United States. Courses in Europe and undergraduate courses in the U.S. exhibit similar characteristics with respect to course content (heavy emphasis on basic tools of analysis). Graduate courses in the U.S. place heavier emphasis on coverage of generally accepted accounting principles and on applications of basic analytical tools. Differences in course content appear related to where the financial statement analysis course lodges within the accounting curriculum.
Ce papier présente les résultats d'une étude portant sur le contenu et les instruments pédagogiques utilisés dans des cours d'analyse financière en Europe et aux Etats-Unis. Les cours européens et les cours "undergradute" américains présentent des caractéristiques similaires au regard du contenu (accent mis sur les outils de base de l'analyse financière). Les cours "graduate" américains insistent davantage sur le traitement des principes comptables et sur l'application des outils d'analyse. Les différences dans le contenu des cours peut s'expliquer par la localisation du cours dans le cursus d'enseignement de la comptabiité financière.

Domains

Not file

Dates and versions

hal-00597747 , version 1 (01-06-2011)

Identifiers

  • HAL Id : hal-00597747 , version 1

Cite

Hervé Stolowy, Clyde P. Stickney. Survey of Financial Statement Analysis Courses in Europe and the United States. 2000. ⟨hal-00597747⟩

Collections

HEC CNRS LARA
43 View
0 Download

Share

Gmail Facebook Twitter LinkedIn More